فصل اول:مروري بر اهميت آموزش در ادبيات اقتصادي..................................... ۱۷
مقدمه............................................................................................................. ۱۸
ديدگاه هاي اقتصاددانان كلاسيك درباره اهميت اقتصادي آموزش.................................. ۱۸
ديدگاه هاي اقتصاددانان نئوكلاسيك درباره اهميت اقتصادي آموزش.............................. ۲۲
ديدگاه هاي اقتصاددانان معاصر درباره اهميت اقتصاد آموزش....................................... ۲۵
خلاصه فصل...................................................................................................... ۳۱
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۳۳
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۳۴
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۳۵
فصل دوم:نظريه سرمايه انساني.................................................................... ۳۷
مقدمه............................................................................................................. ۳۸
تعريف و مفهوم سرمايه انساني........................................................................... ۳۹
اهميت و ضرورت سرمايه گذاري در سرمايه انساني.................................................. ۴۲
سرمايه گذاري در سرمايه انساني........................................................................ ۴۶
تشكيل سرمايه انساني از طريق آموزش و پرورش................................................... ۴۷
تشكيل سرمايه انساني از طريق آموزش ضمن خدمت.............................................. ۴۹
خلاصه فصل...................................................................................................... ۵۹
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۶۰۱
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۶۰
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۶۱
فصل سوم: آموزش و پرورش، مصرف يا سرمايه گذاري؟.................................. ۶۳
مقدمه............................................................................................................. ۶۴
آموزش، كالاي مصرفي يا كالاي سرمايه اي؟........................................................... ۶۶
آموزش، كالاي عمومي يا خصوصي....................................................................... ۷۷
خلاصه فصل...................................................................................................... ۸۵
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۸۸
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۸۸
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۸۹
فصل چهارم: فوايد اقتصادي آموزش و پرورش.................................................. ۹۱
مقدمه............................................................................................................. ۹۲
شناخت و طبقه بندي فوايد اقتصادي آموزش و پرورش............................................... ۹۳
تحليلي اقتصادي از فوايد خصوصي آموزش و پرورش.................................................. ۹۹
خلاصه فصل...................................................................................................... ۱۰۷
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۱۰۸
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۱۰۸
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۱۰۹
فصل پنجم: هزينه هاي آموزش و پرورش......................................................... ۱۱۱
مقدمه............................................................................................................. ۱۱۲
هزينه هاي صريح خدمات آموزشي........................................................................ ۱۱۳
هزينه هاي ضمني توليد خدمات آموزشي.............................................................. ۱۲۴
رشد فزاينده هاي آموزش و پرورش........................................................................ ۱۳۳
چه كساني بايد هزينه هاي آموزشي را بپردازند؟..................................................... ۱۳۶
خلاصه فصل...................................................................................................... ۱۴۱
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۱۴۳
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۱۴۴
فصل ششم: بازده اقتصادي آموزش و پرورش................................................. ۱۴۷
مقدمه............................................................................................................. ۱۴۸
بازده خصوصي آموزش........................................................................................ ۱۴۹
بازده اجتماعي آموزش....................................................................................... ۱۵۹
تعديل نرخ بازده................................................................................................. ۱۶۱
خلاصه فصل...................................................................................................... ۱۶۷
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۱۶۸
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۱۶۸
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۱۶۹
فصل هفتم: تقاضاي خصوصي براي آموزش عالي........................................... ۱۷۳
مقدمه............................................................................................................. ۱۷۴
بازار نيروي كار تحصيل كرده.................................................................................. ۱۷۴
بازده اقتصادي سرمايه گذاري در آموزش عالي......................................................... ۱۷۷
عوامل موثر در تقاضا براي آموزش عالي................................................................. ۱۸۳
خلاصه فصل...................................................................................................... ۱۸۸
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۱۸۹
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۱۹۰
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۱۹۱
فصل هشتم: تقاضاي اجتماعي براي آموزش عالي.......................................... ۱۹۳
مقدمه............................................................................................................. ۱۹۴
اثر ويژگي هاي فردي بر تقاضاي اجتماعي براي آموزش.............................................. ۱۹۶
اثر عوامل محيطي بر تقاضاي اجتماعي براي آموزش................................................. ۲۰۰
اثر عرضه امكانات آموزشي بر تقاضاي اجتماعي...................................................... ۲۰۱
اثر شرايط اجتماعي جامعه بر تقاضاي اجتماعي براي آموزش..................................... ۲۰۴
خلاصه فصل...................................................................................................... ۲۰۸
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۲۰۹
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۲۰۹
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۲۱۱
فصل نهم: تامين مالي آموزش........................................................................ ۲۱۳
مقدمه............................................................................................................. ۲۱۴
آيا خدمات آموزشي به اندازه كافي ارائه مي شوند؟................................................. ۲۱۵
آيا خدمات آموزشي ارائه شده از كارآئي لازم برخوردارند؟.......................................... ۲۱۷
آيا در ارائه خدمات آموزشي عدالت اجتماعي مورد توجه قرار مي گيرد؟........................ ۲۲۰
تامين مالي آموزش از طريق مشاركت هاي مردمي.................................................. ۲۲۵
خلاصه فصل...................................................................................................... ۲۲۷
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۲۲۹
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۲۲۹
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۲۳۰
فصل دهم: كيفيت آموزش و پرورش................................................................ ۲۳۳
مقدمه............................................................................................................. ۲۳۴
كيفيت دانش آموز.............................................................................................. ۲۳۵
كيفيت معلم..................................................................................................... ۲۴۰
كيفيت امكانات و تجهيزات آموزشي...................................................................... ۲۴۶
كيفيت حمايت و پشتيباني نظام اداري.................................................................. ۲۴۸
خلاصه فصل...................................................................................................... ۲۴۹
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۲۵۱
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۲۵۱
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۲۵۲
فصل يازدهم: كارآئي داخلي در آموزش........................................................... ۲۵۳
مقدمه............................................................................................................. ۲۵۴
مفهوم كارآئي داخلي در آموزش........................................................................... ۲۵۵
تحليل اثر بخشي هزينه ها در آموزش.................................................................... ۲۵۹
تحليل نهاده-ستانده در آموزش............................................................................. ۲۶۲
خلاصه فصل...................................................................................................... ۲۷۲
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۲۷۳
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۲۷۴
منابع مورد استفاده........................................................................................... ۲۷۴
فصل دوازدهم: آموزش و پرورش و توزيع درآمد................................................ ۲۷۷
مقدمه............................................................................................................. ۲۷۸
مفاهيماساسي در نظريه توزيع درآمد شخصي........................................................ ۲۷۹
نظريه هاي توزيع درآمد شخصي........................................................................... ۲۸۷
خلاصه فصل...................................................................................................... ۳۰۰
مفاهيم نو و واژه هاي كليدي............................................................................... ۳۰۲
سئوالاتي براي بحث.......................................................................................... ۳۰۲
فهرست منابع و مآخذ......................................................................................... ۳۰۳|
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
اقتصاد
|